Turistické tipy

Kultúrne podujatia

Preteky gazdovských koní ( Terchová )
- netradičná súťaž nielen pre chovateľov koní, ale hlavne pre divákov, preteky sú spojené s prehliadkou fašiangových masiek a zvykov kraja
čítajte viac

Majstrovstvá Slovenska v kosení ( Terchová )
- atraktívna súťaž, kde okrem samotnej súťaže v kosení prebiehajú rôzne divácke súťaže, preteky sprevádza terchovská hudba

Jánošíkove dni ( Terchová )
- medzinárodný folklórny festival sa koná za účasti umelcov zo zahraničia i domova, festival je spojený s prezentáciou ľudového umenia, súčasťou je slávnostný koncert v terchovskom Kostole, vozový sprievod furmanov a muzík, veselice, kolotoče a rôzne púťové atrakcie
čítajte viac

Cyrilometodské dni ( Terchová )
- Cyrilometodské dni v Terchovej sú venované kresťanskej kultúre, navodia duchovnú atmosféru a pripomenú pamiatku solúnskych bratov

Cykloturistický prechod zázrivským chotárom ( ZÁZRIVÁ )
HLAVNÁ TRASA
ŠTART z centra pred Kultúrnym domom – po 800m doprava do osady Dolina – po 645m doľava na Bôrik – na horizonte doľava k vysielaču - chodníkom traverz ponad hl.cestu – cez hl.cestu na lávku ponad rieku– po panelovej ceste ku družstvu - na Dudovú - pod Pavláškovú ku žlebom – doprava zjazd smerom k Rakytovej – okolo chalúp u Matúšov - zjazd do Plančov - doľava na lesnú cestu do Čremoša - na horizonte na sklade dreva doprava na lesnou cestou na Folvarok - zjazd na cestu z Čremoša – doprava po ceste na rázcestie pred Bielou – 1200m po asfaltovej ceste do Bielej k autobusovej zástavke - doprava do sedla Príslop nad Bielou - zjazd 350m - doľava na poľnú cestu - po lúke a poľnej ceste do Veľkej Petrovej – doľava hore poľnou cestou k salašu - pod Malý Rozsutec - zjazd na Rovnú Horu – cez hlavnú cestu ďalej po poľnej ceste pod Pupov - na plynovode doprava - do osady u Miškov - zjazd ku krížu - doľava po modro značenej cyklotrase - na hlavnú cestu do Doliny - doprava na rázcestie Dolina/Ráztoky – doľava do Ráztok – na Grúne – v prudkej ľavotočivej zákrute pri osamelej chate rovno na poľnú cestu - okolo kaplnky – po zelenej turistickej značke zjazd - okolo cintorína – pred domom Charitas doprava - ku kultúrnemu domu kde je CIEĽ. Trať bude vyznačená práporkami, šípkami na ceste a v neprehľadných miestach a ostrých zákrutách červeno bielym lemovaním.

PARAMETRE HLAVNEJ TRASY: Dĺžka cca 35,5 km; výškové metre - 1412m; čas 4 – 6 hod.; max. výška na trati – 898m; min. výška na trati - 568m

Martinské hody ( TERCHOVÁ )
- oprášenie starodávnych tradičných terchovských hodov trojdňové podujatie nadväzujúce na bohaté tradície pri oslavách sv. Cyrila a Metoda – ako patróna terchovskej farnosti

Jasličková slávnosť ( TERCHOVÁ )
Zaujímavý terchovský muzikál oslavujúci narodenie Ježiša Krista

Zázrivský diferák ( ZÁZRIVÁ )
Nezvyčajná súťaž doma robených traktorov

Zázrivské dni ( ZÁZRIVÁ )
ni Zázrivej sú už každoročne oslavou nielen obce, ale aj spojitosti tradície a súčasnej kultúrnej moderny.